Monday, June 30, 2014

ေခါက္ဆြဲစားသူမ်ား (ေခါက္ဆြဲစားသူမ်ား)


ေမတၱာဥာယ်ာဥ္မွကူးယူပါသည္

ဂႏၴ၀င္ ေဟာ္လန္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဗင္းဆင့္ဗင္ဂုုိရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီကား “အာလူး စားသူမ်ား”ကုုိ အားက် တုုပ လုုိက္တာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ ပရဟိတ လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြ ဦးေဆာင္ က်င္းပတဲ့ တရားပြဲ တစ္ခုုမွာ “ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲ” ဆုုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဟာေျပာရင္းက စပ္မိၿပီး ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေခါက္ဆြဲစားသူမ်ား အေၾကာင္းပါ။
          “ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲ” ဆုုိတာ မိမိက ေခတ္မီေအာင္ အဆန္းတည္ထြင္ အမည္ေပးၿပီး ေဟာၾကားတဲ့ အေၾကာင္း အရာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ တိပိဋကဓရ (ေယာ)ဆရာေတာ္ ဘုုရားႀကီး အမည္ေပး ေဟာၾကားထားတဲ့ “ခႏၶာကုုိယ္ထဲ ေဘာလုုံးပြဲ” ဆုုိတဲ့ အေၾကာင္း အရာပါပဲ။
          လူတုုိင္းရဲ႕ ခႏၶာကုုိယ္ထဲမွာ “စိတ္”ဆုုိတဲ့ ေဘာလုုံး ကေလးကုုိ “ကဏွပကၡ = အမည္းေရာင္ အသင္း” လုုိ႔ အမည္ရတဲ့ အကုုသိုုလ္ သင္းနဲ႔ “သုုကၠပကၡ = အျဖဴေရာင္သင္း”လုုိ႔ အမည္ရတဲ့ ကုုသုုိလ္ သင္းတုုိ႔ အၿပဳိင္အဆုုိင္ အလုုအယက္ ကစားေနတဲ့ ေဘာလုုံး ပြဲႀကီးဟာ ႏုုိးခ်ိန္ကစၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္ အထိ ေန႔စဥ္မျပတ္ ဆင္ႏႊဲေနပါတယ္။
 
          သုုဂတိ လူ႔ဘုုံဆုုိတာ ကုုသုုိလ္ကံေၾကာင့္ ရရွိထားတဲ့ ဘ၀ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကုုိယ့္အိမ္ကြင္း ျဖစ္တဲ့ ဒီေဘာလုုံးပြဲမွာ ကုုိယ့္အသင္းက အျဖဴေရာင္ျဖစ္တဲ့ ကုုသုုိလ္သင္းပါ။ အခုုလုုိ သာသနာေတာ္တြင္း ကာလနဲ႔ ႀကဳံခုုိက္မွာ “ဗုုဒၶံသရဏံ ဂစၦာမိ = ျမတ္စြာဘုုရားကုုိ အားထား ကုုိးကြယ္ရာဟုု သိမွတ္ ဆည္းကပ္ပါ၏” လုုိ႔ အဓိ႒ာန္ျပဳ တည္ေဆာက္ ထားၾကတဲ့ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အေနနဲ႔ ကုုိယ့္အသင္းဟာ ဘုုရားရွင္ ကုုိယ္ေတာ္တုုိင္ နည္းျပ လမ္းညႊန္ေပးမႈကုုိ ခံယူ ရရွိထားတာ ျဖစ္လုုိ႔ နည္းစနစ္ပုုိင္းေရာ နည္းဗ်ဴဟာ ပုုိင္းပါ အလြန္ျပည့္စုုံ ေကာင္းမြန္ေနတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုုန္းကံပါရမီ အလြန္ႀကီးမား သူတုုိ႔သာ ရႏုုိင္တဲ့ အခြင့္ထူးႀကီးပါ။
          ဒါေပမယ့္ တကယ့္ လက္ေတြ႕ မွာေတာ့ နည္းျပ ေကာင္းနဲ႔ ေလ့က်င့္ထားတဲ့ ကုုိယ့္အသင္းက ကုုိယ့္အိမ္ကြင္းမွာ ကုုိယ့္ပရိသတ္ရဲ႕ အားေပးမႈ နည္းလြန္းတဲ့ အတြက္ တစ္ေန႔တာ စာရင္းခ်ဳပ္ လုုိက္ရင္ အကုုသုုိလ္ အသင္းကခ်ည္း အႏုုိင္ရသလုုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဓိက ခၽြတ္ယြင္း ခ်က္ကေတာ့ ကုုိယ့္အသင္းရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တ့ဲ “သတိ”တရား ေပါ့ေလ်ာ့ မႈေၾကာင့္ပါ။ ဒါဟာ အခုုေခတ္ မွာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး ပေ၀သ ဏီကတည္း ကပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမတ္ဗုုဒၶ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က ေန႔စဥ္ေန႔တုုိင္း “အပၺမာေဒန သမၼာေဒထ ”လုုိ႔ အၿမဲ တုုိက္တြန္းေတာ္ မူေနရတာပါ။
          ကုုိယ့္အသင္းအတြက္ ျမတ္ဗုုဒၶ ခ်မွတ္ေပးထားတဲ့ နည္းစနစ္က “ေနာက္တန္းမွာ သီလသိကၡာ မဂၢင္သုုံးပါး။ အလယ္တန္းက သမာဓိသိကၡာ မဂၢင္သုုံးပါး။ ေရွ႕တန္းက ပညာသိကၡာ မဂၢင္ႏွစ္ပါး” ဆုုိၿပီး ၃-၃-၂ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ နည္းဗ်ဴဟာ ပုုိင္းအရကေတာ့ ေနာက္တန္းက “မေကာင္းမႈေရွာင္ (၀ါရိတၱသီလ)၊ ေကာင္းမႈေဆာင္ (စာရိတၱသီလ)” ၾကရမွာ ျဖစ္ၿပီး ေရွ႕တန္းကေတာ့ အမည္းေရာင္ ျဖစ္တဲ့ တစ္ဖက္အသင္း လုုံး၀ ႐ႈံးနိမ့္ၿပီး စိတ္ေဘာလုုံးကုုိ ကုုိယ့္အသင္းက အပုုိင္ ကုုိင္ထားႏုုိင္ေရး ျဖစ္တဲ့ “ျဖဴေအာင္ စိတ္ကုုိထား” ႏုုိင္ ၾကဖုုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
          ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲ ဆုုိတာ ဘ၀ တစ္ခုုလုုံးကုုိ ပုုံေလာင္းထားရတဲ့ အေရးအႀကီးဆုုံး ေဘာလုုံးပြဲႀကီးပါ။ ဘာျဖစ္လုုိ႔လည္း ဆုုိေတာ့ ႐ႈံးရင္ သုုဂတိဘုုံက ထြက္ၿပီး အပါယ္ေလးဘုုံ ဆုုိတဲ့ ဒုုဂၢတိဘုုံကုုိ သြားရမွာျဖစ္ၿပီး ႏုုိင္ရင္ေတာ့ အပါယ္ဘုုံကုုိ လုုံး၀ ျပန္မသြားရေတာ့ဘဲ သုုဂတိ အဆင့္ဆင့္ကေန နိဗၺာန္အထိ တက္ခြင့္ရၾကမည့္ “႐ႈံးထြက္၊ ႏုုိင္တက္” ၿပဳိင္ပြဲႀကီး ျဖစ္လုုိ႔ပါပဲ။
          ကုုိယ့္ဘ၀နဲ႔ ဘာမွ် မပတ္သက္တဲ့ အျပင္ ေဘာလုုံးပြဲ ေတြမွာေတာ့ လူေတြဟာ ကုုိယ့္အသင္း၊ ကုုိယ္ႏုုိင္ေစခ်င္တဲ့ အသင္းကုုိ စိတ္အား ထက္ထက္သန္သန္ အားေပး တတ္ၾကေပမယ့္ ကုုိယ့္ဘ၀ တစ္ခုုလုုံး ေလာင္းေၾကး တင္ထားရတဲ့ ကုုိယ့္ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲမွာေတာ့ ကုုိယ့္အသင္းျဖစ္တဲ့ ကုုသိုုလ္သင္းဟာ ျမန္မာျပည္သားမ်ား ပီပီ ျမန္မာမႈျပဳေန ၾကတယ္လုုိ႔ ဆုုိရ ေလာက္ေအာင္ပဲ ျမန္မာ့ ေဘာလုုံးသင္းနဲ႔ အေတာ္ေလး တူေနတယ္။
          ဟုုတ္တယ္ေလ၊ ေၾကြးေၾကာ္သံအရ ၾကည့္လုုိက္ရင္ ျမန္မာ့ အားကစားကလည္း “ကမၻာကုုိ လႊမ္းေစရမည္” တဲ့။ ဗုုဒၶဘာသာ ၀င္တုုိ႔ရဲ႕ ေၾကြးေၾကာ္သံကေရာ ဘာထူးလဲ၊ ပန္းတစ္ပြင့္ ေရတစ္ခြက္ပဲ လွဴလွဴ “နိဗၺာန ပစၥေယာေဟာတုု” ပဲ။ နိဗၺာန္ဆုုိတာ ေလာကုုတၱရာတရား။ လူနတ္ ျဗဟၼာဆုုိတဲ့ ေလာက သုုံးပါးလုုံးကုုိ ေက်ာ္လြန္တဲ့ တရားဆုုိေတာ့ “ေလာက သုုံးပါးလုုံးကုုိ လႊမ္းေစရမည္” ဆုုိတဲ့သေဘာပဲ။
          ေၾကြးေၾကာ္သံ ဆုုိတာ လုုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမွာေလ။ စာေရးဆရာ ထက္ေခါင္ ေျပာသလုုိ “လႊမ္း” ခ်င္တယ္ဆုိရင္ “လွမ္း”ေနရမွာ။ “လႊမ္း”ဆုုိတဲ့ ေနရာမွာ ပုုဂၢဳိလ္ရဲ႕တာ၀န္က “ဟထုုိး” ေလးပဲထည့္ၿပီး “လွမ္း” ရမွာ။ “၀ဆြဲ”က ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ တာ၀န္ (ပုဂၢလဗ်ာပါရ) မဟုုတ္ဘူး၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ရဲ႕ အက်ဳိးအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္လာရမွာ ျဖစ္လုုိ႔ ဓမၼရဲ႕ တာ၀န္ (ဓမၼဗ်ာပါရ) ျဖစ္တယ္။ မွီေအာင္လွမ္း ႏုုိင္ရင္ ညီသြားမယ္။ ေက်ာ္ေအာင္ လွမ္းလုုိက္ရင္ လႊမ္းသြား မွာပဲ မဟုုတ္လား။
          ပုုဂၢလ ဗ်ာပါရျဖစ္တဲ့ “ဟထုုိး” ကုုိေတာ့ မထည့္ၾကဘဲ ဓမၼဗ်ာပါရျဖစ္တဲ့ “၀ဆြဲ”ကုိ ဇြတ္အတင္း ထည့္ ေနၾကေတာ့ ဒီေၾကြးေၾကာ္သံကုုိ ေတြ႕ရတုုိင္း ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္ရဲ႕ လူႀကဳိက္မ်ားတဲ့ ၀တၳဳတစ္ပုုဒ္ကုုိ ေျပးၿပီး သတိရမိတယ္ “လြမ္းလုုိ႔ က်န္ရစ္ခဲ့မွာကုုိ အားနာပါတယ္ေလ”တဲ့။
----------------
ဒီေန႔ ပရဟိတ လူငယ္ ေမာင္မယ္ေတြရဲ႕ ႀကဳိးစား လုုပ္ေဆာင္ေနမႈကုုိ ၾကည့္လုုိက္မယ္ ဆုုိရင္ မေကာင္းမႈ ေရွာင္၊ ေကာင္းမႈ ေဆာင္ဆုုိတဲ့ သီလသိကၡာအရ အေတာ္ေလး တာ၀န္ေက်ၾကတဲ့ အတြက္ ေနာက္တန္း ေကာင္းတယ္လုုိ႔ ဆုုိႏိုုင္ပါတယ္။ ေဘာလုုံးပြဲ တစ္ပြဲမွာ ေနာက္တန္းခံစစ္ လုုံရင္ တစ္ဖက္သင္းက ဂုုိးမ႐ွဴးႏုုိင္တဲ့ အတြက္ “မ႐ႈံးဘူး”လုုိ႔ေတာ့ ေျပာလုုိ႔ရပါတယ္။ မ႐ႈံးဘူးဆုုိေတာ့ မထြက္ရဘူး ဆုုိလည္း ေျပာႏုုိင္ပါတယ္။ ဟုုတ္ပါတယ္ သီလ သိကၡာလုုံၿခဳံရင္ သုုဂတိဘုုံက ထြက္ၿပီး ဒုုဂၢတိဘုုံက်ေရာက္ဖုုိ႔ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။
          မထြက္ရလုုိ႔ တက္ရမွာလား ဆုုိရင္ေတာ့ ဒီလုုိေတာ့ ေျပာလုု႔ိ မရေသးပါဘူး။ ေနာက္တန္းဆုုိတာ ႐ႈံးတယ္နဲ႔ မ႐ႈံးဘူးကုုိသာ အဆုုံးအျဖတ္ ေပးႏိုုင္တာမ်ဳိးပါ၊ မ႐ႈံးရင္ မထြက္ရဘူးလုုိ႔႔ပဲ ေျပာလုုိ႔ ရပါေသးတယ္။ တက္ရမယ္ မတက္ရဘူးဆုုိတာ ကေတာ့ ေရွ႕တန္းက အႏုုိင္ဂုုိး ႐ွဴးႏိုုင္တဲ့အေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ေရွ႕တန္း ပညာသိကၡာက ၀ိပႆနာ ပညာတာ၀န္ေက်လုုိ႔ မဂ္ပညာ တစ္ခုုေလာက္ အနည္းဆုုံး ရေအာင္ ႐ွဴးႏုုိင္မယ္ ဆုုိရင္ေတာ့ နိဗၺာန္ဖလား အပုုိင္ရၿပီျဖစ္လုုိ႔ အပါယ္ေလးဘုုံကုုိ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မသြားရဘဲ တစ္ဆင့္ တက္သြားၿပီလုုိ႔ ဆုိႏုုိင္ပါတယ္။
ဒီအဆင့္ ေရာက္ေအာင္ မတက္ႏုုိင္ ေသးရင္ေတာ့ မထြက္ရေသးဘူး ဆုုိေပမယ့္ အခုုိင္အမာေတာ့ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ အခ်ိန္မေရြး အပါယ္ေလးဘုုံဆီ ျပန္လည္ သြားႏုုိင္ပါတယ္။
အဲ … “ျပန္လည္ သြားႏုုိင္တယ္” ဆုုိတာနဲ႔ စပ္မိလုုိ႔ ေျပာရဦးမယ္။ အျပင္ ေဘာလုုံးပြဲ ေတြမွာ “ေခါက္ဆြဲစားတယ္”ဆုုိတဲ့ ေ၀ါဟာရတစ္ခုု ရွိတယ္။ အမရပူရမွာ ေနတုုန္းက မႏၲေလးတုုိင္းမွာ ေဘာလုုံး ကစားရာမွာ နာမည္ႀကီးသေလာက္ ေခါက္ဆြဲ စားရာမွာလည္း နာမည္ႀကီးတဲ့ ေရွ႕တန္းတုုိက္စစ္မွဴး ေဘာလုုံး သမားႀကီး တစ္ဦးအိမ္မွာ ဆြမ္းခံရလုုိ႔ အေတာ္ ရင္းႏွီးခဲ့ ဘူးတယ္။ မိမိက ေခါက္ဆြဲ စားတယ္ဆုုိတာ တကယ့္ေခါက္ဆြဲ ေျပာတာမွတ္လုုိ႔ “ေဘာလုုံးသမားေတြ ေခါက္ဆြဲ စားတာဘာျဖစ္လုုိ႔ အျပစ္ေျပာရတာလဲ” ဆုုိတဲ့ အေၾကာင္း ေမးၾကည့္ေတာ့ သူကရယ္ပါတယ္။
ေခါက္ဆြဲ စားတယ္ဆုုိတာ အျပင္က စားစရာ ေခါက္ဆြဲ စားတာကုုိ ေျပာတာမဟုုတ္ဘူး။ သေရျဖစ္ ရင္ေတာင္ ေအာက္ေၾကး သမားဘက္က အႏုုိင္ရသြားႏုုိင္တဲ့ ပြဲမ်ဳိးမွာ ေအာက္ေၾကး ကစားသမား ေတြဆီက ေငြကုုိယူထားတဲ့ အထက္ေၾကး ေဘာလုုံးအသင္းက ေရွ႕တန္း ကစားသမားေတြ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ ဂုုိးေရွ႕မွာ ကုုိယ့္ဆီ ေဘာလုုံး ရလာၿပီဆုုိရင္ ဂုုိး႐ွဴးခြင့္ ရေပမယ့္ မ႐ွဴးဘဲ တစ္ဖက္ အသင္းက ဖ်က္ထုုတ္ဖုုိ႔ အခ်ိန္ရေအာင္ လိမ္ေခါက္ၿပီး အခ်ိန္ဆြဲ၊ ေနာက္ျပန္ဆြဲ လုုပ္ေနတာကုုိ ေျပာတာ။ အမွန္ကေတာ့ ေခါက္ဆြဲ လုုပ္ေနတာပါ။ ဒါကုုိအျပင္က စားစရာ ေခါက္ဆြဲနဲ႔ တင္စားၿပီး “ေခါက္ဆြဲ စားတယ္”လုုိ႔ ေျပာၾကတာတဲ့။
အဲဒီသေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆုုိရင္ ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲမွာလည္း ေရွ႕တန္းျဖစ္တဲ့ ပညာသိကၡာပုုိင္း ေရာက္ၿပီဆုုိရင္ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ေခါက္ဆြဲ စားသူေတြ ျဖစ္ေနၾကလုုိ႔ အႏုုိင္ဂုုိး မ႐ွဴး ႏုုိင္ၾကတာကုုိ ေတြ႕ေနရတယ္။
          ဗုုဒၶဘာသာတုုိ႔ အေနနဲ႔ ဘယ္လုုိကုုသုုိလ္ ေကာင္းမႈမ်ဳိးပဲ လုုပ္လုုပ္ “နိဗၺာန ပစၥေယာေဟာတုု” လုုိ႔ ဆုုိၾကတာ ခ်ည္းပါပဲ။ တကယ္တန္း အလွဴႀကီး အတန္းႀကီး လုုပ္ၾကလုုိ႔ ေရစက္ခ်မယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ဆုုိရင္ေတာ့ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုုရားႀကီးက “ဥတၱမပုုရိသဒီပနီ” က်မ္းမွာ ေရးျပသလုုိပဲ “နိဗၺာနပစၥေယာ”က အသံသဲ့သဲ့ ကေလးနဲ႔ ပါေလကာမတၱပဲ ပါေတာ့တယ္။ “အၾကင္မွ်ေလာက္ ကာလပတ္လုုံး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုုိ မရရွိေသး၊ ထုုိမွ်ေလာက္ကာလ ပတ္လုုံး သံသရာ၌ က်င္လည္ရသည္ ရွိေသာ္”ကစၿပီး ေရစက္ခ်ဆရာ အာ၀ဇၨန္း ေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ သံသရာက်င္လည္ေရး တရားေတြကုုိ ေတာင္းေန ၾကတဲ့အတြက္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ကုုသုုိလ္ေတြ ေၾကာင္ျခစ္သလုုိ ျဖစ္ကုုန္ၾကတယ္တဲ့။
“ကုုသုုိလ္ေၾကာင္ျခစ္ ျဖစ္တယ္” ဆုုိတာ သစ္သား သင္ပုုန္းႀကီး ေတြနဲ႔ စာေရးတဲ့ေခတ္က သုုံးတဲ့ စကားပါ။ သစ္သားမွာ ထမင္းရည္နဲ႔ မီးေသြး မႈန္႔သုုတ္လိမ္းၿပီး ေရးထားတဲ့ စာကုုိေၾကာင္ ကုုတ္ျခစ္ပစ္တဲ့ အခါ စာလုုံးေတြ ဖတ္မရ ေတာ့ဘဲ ျဖစ္ကုုန္တာကုုိ ေျပာတာ။ ကုုသိုုလ္ ေၾကာင္ျခစ္ေတြ လုုပ္ေနတာဟာ သံသရာ ၀ဋ္ဒုုကၡမွ လြတ္ရာ နိဗၺာန္အတြက္ လုုပ္တဲ့ ကုုသုုိလ္ေတြကုုိ သံသရာနယ္ထဲ ျပန္လည္ေအာင္ ေခါက္ဆြဲ လုုပ္ပစ္ၾကတာပဲ မဟုုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲ ေတြမွာလည္း ေရွ႕တန္း ပညာသိကၡာပုုိင္း ေရာက္ၿပီဆုုိရင္ ေခါက္ဆြဲ စားသူေတြမ်ားၿပီး အႏုုိင္ဂုုိး မ႐ွဴးၾကတဲ့ အတြက္ သံသရာက မတက္ႏုုိင ္ၾကသူေတြ မ်ားေနၾကတယ္လုုိ႔ ေျပာတာပါ။
--------------------
ေလာကီသားေတြဟာ ေလာကထဲ ေနၾကသူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲေတြ ကလည္း နိဗၺာန္ဖလားကုုိ တုုိက္႐ုုိက္ ရည္မွန္းတဲ့ ဓမၼေဘာလုုံး ပြဲေတြခ်ည္း ကစား ေနၾကရတာ မဟုုတ္ပါဘူး။ ကုုိယ္က်င္ လည္ရာ ေလာက အတြက္ ကစားၾကရတဲ့ ေလာက ေဘာလုုံးပြဲ ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ကစား ေနၾကရတာပါ။ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏုုိင္ငံေရးစတဲ့ ေဘာလုုံးပြဲေတြေပါ့။
ပညာေရးမွာ ပညာကုုိ အေလးမထားဘဲ အေပ်ာ္အပါးေတြ ကာလ ေပၚေဆး၀ါးေတြ အသုုံး ျပဳေနၾကတဲ့ သူေတြ။ စီပြားေရး လုုပ္ရင္းက အေပ်ာ္အပါးတုုိ႔၊ ေလာင္းကစားတုုိ႔၊ အႀကံအဖန္ အကပ္ အရပ္ေတြနဲ႔ ျဖတ္လမ္း နည္းစီးပြား ရွာခ်င္ၾကသူေတြ စသည္ေပါ့။ ဒီလုုိလူေတြလည္း ေခါက္ဆြဲ စားေနၾကသူ ေတြပါပဲ။
ဒီေန႔ ပရဟိတ လူငယ္ေမာင္မယ္တုုိ႔ အေနနဲ႔ မိမိတုုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အခုုလုုိ ပရဟိတ လုုပ္ငန္းေတြကုုိ လုုပ္ေဆာင္ ေနၾကတာဟာ ကုုိယ့္ရင္ထဲမွာ လူမႈေရး ေဘာလုုံးပြဲႀကီး ဆင္ႏႊဲေနၾကတာပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ဆုုိရင္ ႏုုိင္ငံေရး အသင္းအဖြဲ႕ ေတြထဲမွာ ပါ၀င္ၿပီး ႏုုိင္ငံေရး ေဘာပြဲ ဆင္ႏႊဲေနၾကသူေတြ လည္းရွိေနၾကမွာပါ။
ဒီေန႔ ဂ်ာနယ္ေတြ သတင္းစာေတြကုုိ ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ ႏုုိင္ငံေရး ေဘာလုုံးပဲြ ဆင္ႏႊဲ ေနၾကသူအခ်ဳိ႕ ဆုုိရင္ စၿပီး ေၾကြးေၾကာ္ တုုန္းကေတာ့ အပ်ံစား ဒီမုုိကေရစီ ႏုိင္ငံႀကီး ျဖစ္ေအာင္ ခ်ီတက္မယ့္ အေကာင္းစား အစုုိးရ ျဖစ္ေစဖုုိ႔ဆုုိတဲ့ အသံေတြ ျမည္ဟိန္း ေနလုုိ႔ လက္ခုုပ္ လက္၀ါးေတြ အားရပါးရ တီးၿပီး အားေပးမယ္မွ မႀကံရေသးဘူး လိမ္ေကြ႕ ေခါက္ဆြဲ လုုပ္ေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းေတြက ေန႔စဥ္သတင္း ေတြထဲမွာ အမ်ားဆုုံး ပါေနၾကတာ လူငယ္ ေမာင္မယ္ေတြလည္း ေတြ႕မိၾကမွာပါ။
အရွိန္အဟုုန္နဲ႔ ခ်ီတက္ၿပီး ဒီမုုိကေရစီ ဖလားႀကီးနဲ႔ ေအာင္ပြဲ ခံၾကမယ္လုုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္သံ ဟိန္းခဲ့ၿပီးမွ ေခါက္ဆြဲ စားသူေတြ မ်ားေနရင္ေတာ့ ကုုိယ့္အသင္း ေကာင္တာ ေပါက္ၿပီး တစ္ဖက္အသင္း အေခ်ာင္ ဂုုိးနဲ႔ အႏုုိင္ရသြားရင္ ဘာျဖစ္သြားမယ္ ဆုုိတာ သိတယ္မုုိ႔လား။ ႐ႈံးထြက္ပြဲတုုိ႔ရဲ႕ ထုုံးစံအတုုိင္း ႐ႈံးၿပီးရင္ ထြက္ရမွာပဲ။ သုုဂတိဘုုံက ထြက္ရရင္ ဘယ္ေရာက္ သြားမယ္ဆုုိတာ အားလုုံးသိၾကမွာပါ။
အခုု တရားပြဲႀကီး က်င္းပတဲ့ လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြ အားလုုံးဟာ ကုုိယ့္လုုပ္ငန္းနဲ႔ ကုုိယ့္ပန္းတုုိင္ကုုိ သေဘာေပါက္ၿပီး မ်က္ျခည္ မျပတ္ၾကေစဖုုိ႔ အထူးသတိ ထားၾကရပါလိမ့္မယ္။ “ပရဟိတ အလုုပ္”ဆုုိတာ အမ်ားအက်ဳိးကုုိ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကတာပါ။ ဘာရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ လည္းဆုုိတာ အထူး ေျပာဖုုိ႔ မလုုိပါဘူး “အမ်ား ခ်မ္းသာဖုုိ႔”ပါပဲ။
ဒီလုုပ္ငန္းမွာ ပါ၀င္ၾကတဲ့ လူငယ္ ေမာင္မယ္ေတြအေနနဲ႔ ကုုိယ့္ရည္မွန္း ခ်က္နဲ႔ မ်က္ျခည္ျပတ္ၿပီး ကုုိယ္က်ဳိး ဖက္လာၾကမယ္၊ အနည္းဆုုံး ကိုုယ့္အတြက္ ဂုုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာ ျခင္းေတြကုုိ ေတာင့္တလာ ၾကမယ္။ ေနရာရလုုိမႈ၊ အာဏာျပလုုိမႈ၊ ဗုုိလ္က် လုုိမႈေတြ ဖက္လာၾကမယ္ ဆုုိရင္ သိတယ္မုုိ႔လား “ေအာင္ပြဲ သြားေတြ” ျဖစ္ရမည့္အစား “ေခါက္ဆြဲ စားသူေတြ” ျဖစ္သြားၾကမွာပဲ။
ဒီလုုိ ျဖစ္သြားၿပီ ဆုုိရင္ေတာ့ အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္မႈေတြ ပ်က္ျပားၿပီး ေကာင္တာ ေပါက္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္။ ေကာင္တာေပါက္သြားရင္ တစ္ဖက္အသင္းက အေခ်ာင္ဂုုိးနဲ႔ အႏုုိင္ ရသြားမွာလည္း မုုိးလက္ညွဳိးထုုိး မလြဲပဲ။ ကုုိယ့္ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲဆုုိတာ ခဏခဏလည္း ေျပာခဲ့ပါၿပီ။ ႐ႈံးရင္ထြက္၊ ႏုုိင္ရင ္တက္ရမွာေလ။ ႏုုိင္တက္ မျဖစ္ရင္ေတာ့ ႐ႈံးထြက္က ေသခ်ာေနတာပဲ။
သုုဂတိ လူ႔ဘုုံက ထြက္ရၿပီဆုုိရင္ ဘယ္ေရာက္ သြားမလဲဆုုိတာ ကေတာ့ ေမးေနစရာ မလုုိပါဘူး။ ငယ္ငယ္တုုန္းက နားေထာင္ဖူးတဲ့ ေထြးညဳိ ျပဇာတ္ထဲက လုုိပဲ “ကုုိႀကီးသာဒင္ ေျမႀကီးခံ ေနလုုိ႔ေနာ္၊ ေျမႀကီးသာ မခံရင္ အ၀ီစိ ေရာက္သြားမယ္” ဆုုိတာ မ်ဳိးပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေမာင္တုုိ႔ မယ္တုုိ႔ အေလးအနက္ မွတ္ထားၾကပါ။ ေခါက္ဆြဲ စားသူေတြ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ေခ်ာက္ထဲ သြားသူေတြ ျဖစ္မွာလည္း မလြဲပါဘူး။
ေမာင္တုုိ႔ မယ္တုုိ႔ အားလုုံး “ေခါက္ဆြဲစားၿပီး ေခ်ာက္ထဲသြားသူ” မျဖစ္ၾကဘဲ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုုိင္ကုုိ မ်က္ခ်ည္မျပတ္ ဆင္ႏႊဲေနၾကတဲ့ “ေအာင္ပြဲ သြားသူေတြ” ျဖစ္ၾကပါေစလုုိ႔ တုုိက္တြန္း ဆုုေတာင္းလုုိက္ပါတယ္။
ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)
(၆-၅-၂၀၁၄)   

No comments:

Post a Comment