Tuesday, July 30, 2013

တရားဦးကုိ ခ်ဥ္းကပ္နာယူျခင္း (ဓမၼစၾကာ ၁)

copy from http://ashinsirinda.com/
Jan 5 2010
"သာသနာေတာ္မွာ ဒီေလာက္ အေရးပါတဲ့ တရားေတာ္ႀကီးတစ္ခု ငယ္ရြယ္သူတုိ႔ရဲ့ ပါးစပ္ဖ်ားမွာတင္ လမ္းဆုံးေန တာဟာ သာသနာေတာ္နဲ႔ ႀကဳံခြင့္ ရေန သူတုိ႔ရဲ့  နစ္နာခ်က္ တစ္ ခုပါဘဲ"   (အရွင္ေသ႒ိလ ႏွင့္ နတ္မွီေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီ) ေဒးဒရဲျမိဳ႔က နိကာယ္သင္တန္း ဖြင့္စဥ္က ဖြင့္ပြဲေန႔မွာ ကမၻာ့ဗုဒၶသာသနာ ျပဳ ဆရာေတာ္ အရွင္ ေသ႒ိလ အစရွိတဲ့  အရွင္အာဒိစၥ၀ံသရဲ့ တပည့္ႀကီးမ်ား၊ ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္မွီေတာရ ဆရာ ေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္မွီေတာရဆရာေတာ္ႀကီး၊ ေဒးဒရဲ ကြင္းေက်ာင္း ဆရာ ေတာ္(သင္တန္း တာ၀န္ခံ) စတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ား ပါ၀င္တဲ့ မေထရ္ျမတ္တုိ႔ရဲ့ ေလးနက္တဲ့ စကား၀ုိင္း တစ္ခု ကုိလည္း နာယူမွတ္သားခြင့္ ရလုိက္ပါတယ္။
ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္မွီေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီးက "ဓမၼစၾကာတရား ဆုိတာ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ရဲ့ တရားဦး ေဒသနာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္၊ သတၱ၀ါတုိင္း အတၱကုိယ္စီ ရွိေန ၾကသလုိ အတၱ၀ါဒ လႊမ္းမုိးေနတဲ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ အနတၱကုိ ဦးတည္တဲ့ ေဒသနာေတာ္ကုိ ပထမဆုံး ေၾကြးေၾကာ္ ေဟာၾကားရတယ္ ဆုိတာ အဘက္ဘက္က တိက် ျပည့္စုံရသလုိ ေလာကရဲ့ လုိအပ္ခ်က္ ကုိလည္း ကြက္တိ အံ၀င္ ျဖည့္စြမ္းႏိုင္ရမွာ ျဖစ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က  ဒီတရား ဦး ေဒသနာေတာမွာ ေ၀ါဟာရအသုံးအႏႈန္းကုိက ေရပက္ မ၀င္လုိ႔ ဆုိရေလာက္ေအာင္ စနစ္ တက် သုံးႏႈန္း ေဟာၾကားေတာ္မူတာ ေတြ႔ရတယ္။
အေျပာ "ငါ"  နဲ႔ "အရွိ" "ငါ" တုိ႔ကုိ ေရာေထြးမသြားေစဖုိ႔ အတြက္ ေဟာသူရဲ့ နာမ္စား ကုိေတာင္ "မယာ" ဆုိတဲ့ ပထမ နာမ္စားကုိ အသုံးမျပဳဘဲ "တထာဂေတန"ဆုိတဲ့ တတိယ နာမ္စား အသုံးျပဳထား တာကုိက ဒီေဒသနာေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဘယ္ ေလာက္ အေလးအနက္ ထားတယ္ ဆုိတာ သိသာတယ္။ ေဒသနာေတာ္ဟာ သိပ္ျပီး ရွည္လ်ားလွတာ မဟုတ္ေပမဲ့ သာသနာေတာ္ရဲ့ အေရးပါ ဆုံး ျဖစ္တဲ့ "မဇ်ၥိမပဋိပဒါ"လမ္းစဥ္၊ သစၥာေလးပါးတုိ႔ကုိ အေရအတြက္ သရုပ္၊ သာ၀က တုိ႔ရဲ့ တာ၀န္ပုိင္းနဲ႔ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ အေျခအေန၊ ျဖစ္ေပၚ ရရွိလာမယ့္ အက်ိဳးတရားမ်ားပါ  ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ႀကီကုိ ေဟာထားတာ ျဖစ္လုိ႔ ၾသဇာဂုဏ္ အျပည့္ ရွိတဲ့ ေဒသနာေတာ္ႀကီးပဲ။ "သာသနာ ေတာ္မွာ ဒီေလာက္အေရးပါတဲ့ ေဒသနာေတာ္ႀကီးတစ္ခု ဇရပ္ေပၚက ၀တ္အသင္း သူေလး ေတြရဲ့ ပါးစပ္ဖ်ားမွာတင္ လမ္းဆုံး ေနရတာဟာ သာသနာေတာ္နဲ႔ ႀကဳံေတြ႔ရသူတုိ႔ရဲ့  နစ္နာ ခ်က္ႀကီး တစ္ခုပဲ" လုိ႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပပါတယ္။
ကမၻာ့ဗုဒၶသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ အရွင္ ေသ႒ိလ ကေတာ့"လူေတြဟာ "ဓမၼ" ကုိ ဓမၼရဲ့  အက်ိဳးခံစားရမႈ အတြက္ အသုံးမျပဳၾကဘဲ 'ဓမၼ' ကုိ ေလာကအက်ိဳးတြက္ ေလာက္သာ ရည္မွန္ုးျပီးး အသုံးခ်ေနၾကတဲ့ အတြက္ ဘယ္သုတ္ ဘယ္ဂါထာ ေတြကုိ ရြတ္ဖတ္ရင္ ဘယ္လုိ ေလာကီ အက်ိဳးေတြ ရတယ္ ဆုိတဲ့ ေနာက္ကုိ လုိက္ေနၾကလုိ႔  အေလးအနက္ လုိက္နာရမယ့္ ေဒသနာ ေတာ္ႀကီးဟာ ကုသိုလ္အျဖစ္၊ စီးပြားအျဖစ္၊ အႏၱရာယ္ကင္း ရြတ္ဖတ္စရာတစ္ခု အျဖစ္နဲ႔ လမ္းဆုံး ေနရတာ ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အခုမွ ဗုဒၶဘာသာကုိ စတင္ေလ့လာေနၾကတဲ့  အေနာက္ ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ စီးပြားေရးကုိ စီးပြားေရးအတတ္ ပညာနဲ႔ ရွာေဖြၾကျပီး ဓမၼကုိလည္း ဓမၼရဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူး စြမ္းရည္သတိၱကုိ သိလုိမႈအတြက္ ရွာေဖြၾကတာ ျဖစ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္  ပထမဆုံး ေဟာထားတဲ့ 'တရားဦး'ကုိ အေတာ္ စိတ္၀င္တစား ေလ့လာၾကတယ္။ လက္ေတြ႔ လည္း စမ္းသပ္ လုိက္နာ ၾကည့္ၾကတယ္"ဆုိတဲ့အေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေဆြးေႏြး ပါတယ္။
ေဒးဒရဲ ကြင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္က" လြယ္လြန္းေတာ့ ျပယ္" ဆုိသလုိပဲ ဘုိးဘြား စဥ္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုဟာ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေလ့လာသင္ယူ ရတာ ကလည္း လြယ္၊ လုိ္က္နာ က်င့္ႀကံရ တာကလည္း လြယ္ ဆုိေတာ့ အေလးအနက္ မထား ခ်င္ၾကဘဲ  တေျဖးေျဖး ပ်က္ျပယ္လာၾကတယ္။ အခ်ိန္မေရြး ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ႏုိင္ေအာင္ ဆုိျပီး  အာဂုံရသင့္ရထုိက္တဲ့ မဂၤလသုတ္၊ ရတနသုတ္၊ ေမတၱသုတ္တုိ႔ ဓမၼစၾကာတုိ႔ကုိ အာဂုံ အရက်က္မွတ္ ထားခုိင္းျပန္ေတာ့လည္း 'ဂါထာေပး ေတးျဖစ္' ဆုိသလုိ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္၊ လာဘ္ရႊင္ေအာင္ ရြတ္ဖတ္ စရာလုိ သဘာထားေနၾကတယ္" ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြး ေတာ္မူၾကျပီး တရားဦး ဓမၼစၾကာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အေလးအနက္ ေဆြးေႏြး ေတာ္မူၾကပါတယ္။
ေဆြးေႏြးပြဲရဲ့ နိဂုံးခ်ဳပ္မွာေတာ့ ဆရာေတာ္ အားလုံးကပဲ ဘုရားအေၾကာင္း၊ တရား အေၾကာင္း၊ သံဃာအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အျပည့္အစုံ နားလည္လုိၾကသူမ်ား အနနဲ႔ ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္၊ သာမညဖလသုတ္၊ သတိပ႒ာနသုတ္နဲ႔ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ တုိ႔ကုိ ေလ့လာသင့္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားၾက ပါတယ္။ အခု အဲဒီ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ နာယူမွတ္သားခဲ့ရတဲ့ တရားဦး ဓမၼစၾကာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ မွတ္သား မိသမွ်ထဲက မိမိ သေဘာေပါက္ကုိ ျဖန္႔ေ၀ ေပး လုိက္ပါတယ္။
တရားဦးကုိ မနာယူမီ မဂဒါ၀ုန္ေတာဆီကေန ေနာက္ေၾကာင္းကုိ ျပန္ၾကည့္လုိက္မယ္ ဆုိရင္ သိဒၶတၳ မင္းသားရဲ့ တစ္ေလာကလုံးအေပၚ ခ်ိဳးထားတဲ့ 'စံခ်ိန္' သုံးခုနဲ႔ 'ဘ၀ အစိတ္ အပုိင္း' နွစ္ခုတုိ႔ကုိ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
စံခ်ိန္သုံးခုကေတာ့ ပါရမီရွင္ ေယာကၤ်ားျမတ္တုိ႔ရဲ့ အရည္အခ်င္းျပ အမွတ္ အသားမ်ားျဖစ္တဲ့ လကၡဏာေတာ္ႀကီး (၃၂) ပါး လကၡဏာေတာ္ငယ္ (၈၀) တုိ႔နဲ႔ ျပည့္စုံ တဲ့အတြက္  ျမင္ရသူ လူသားမ်ားကသာမက နတ္၊ ျဗဟၼာတုိ႔ကေတာင္ ဦးညြတ္အရုိ အေသ ျပဳခ်င္ေလာက္ေအာင္ တင့္တယ္လွပ က်က္သေရရွိလွတဲ့ ဥပဓိရုပ္အဆင္းနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ စံခ်ိန္(ရူပပမာဏ)။
ပဋိသေႏၶတည္ေနခ်ိန္၊ ဖြားျမင္ခ်ိန္၊ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခ်ိန္တုိ႔မွာ ကတည္းက ၀န္းက်င္ ႏံွ႔စပ္ ဘ၀ဂ္ခတ္မွ် အံ့ၾသဘနန္းေတြ ေတြ႔ျမင္ၾကားသိၾကရျပီး ဟူးရားပညာရွင္ အခ်ိဳ႔က "ေျမျပင္တစ္၀န္းကုိ အုပ္စုိးႏိုင္စြမ္းတဲ့ စၾကာ၀ေတးမင္း ျဖစ္မယ္"ဆုိတဲ့ ေဟာေျပာ ျဖားေယာင္း မႈ မ်ားကုိ အေလးမထားတဲ့အျပင္ ေလာကီ စည္းစိမ္ကုိ ခံစားဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးအရြယ္ျဖစ္တဲ့ အသက္(၂၉) ႏွစ္ အရြယ္မွာပဲ ရရွိျပီးသား ထီးနန္း စည္းစိမ္ေတြေရာ ယေသာ္ဓရာ အစရွိတဲ့ ဇနီးမယား အေခ်ာအလွမ်ားႏွင့္ သားဦး ရတနာ ကုိပါ စြန္႔ပစ္ျပီး ေတာထြက္တရားရွာခဲ့တာ၊ ေတာထြက္ရာ ခရီးလမ္းအျဖစ္ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးရဲ့ အာဏာပုိင္စုိးရာ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ကုိ ျဖတ္ သန္းသြားစဥ္က အေလာင္းေတာ္ရဲ့ ဥပဓိကုိ ေတြ႔ျမင္ရတဲ့အခါ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးက မိမိ အုပ္စုိး တဲ့ နယ္ေျမတစ္၀က္ကုိ ခြဲေ၀ေပးပါရေစ၊ ေတာမထြက္ပါနဲ႔လုိ႔ ဖိတ္ၾကားတာကုိလည္း ျငင္းဆန္ ခဲ့တာ၊ ဥရုေ၀လေတာထဲမွာ တရားအားထုတ္တဲ့ အခါမွာလည္း ဘယ္သူမွ လုိက္မမီဘဲ တအံ့ တၾသ ေငးေမာေလးစားေလာက္ေအာင္ အထိ အလြန္ျပဳႏုိင္ခဲတဲ့ ဒုကၠရစရိယ အက်င့္ကုိ (၆) ႏွစ္တုိင္တုိင္ ျဖည့္က်င့္ခဲ့တဲ့အတြက္ လူေရာ၊ နတ္ေရာ ေသာ ေသာ ရုတ္ရုတ္ အုတ္အုတ္ က်က္က်က္ ဘ၀ဂ္နွံ႔မွ် ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ ဂုဏ္သတင္းႀကီးမႈ စံခ်ိန္(ေဃာသ ပမာဏ)
ဥရုေ၀လ ေတာထဲမွာ ခဲယဥ္းလွတဲ့ အက်င့္အားလုံးတုိ႔ရဲ့ အစြန္းကုိ ေရွ့တလွမ္းေလာက္ တုိးလုိက္ရင္ မရဏေခ်ာက္ပဲ က်န္ေတာ့တဲ့အထိ က်င့္ႀကံေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေခါင္းေခါင္းပါးပါး အက်င့္ ႏုိင္ဆုံးစံခ်ိန္
(လူခ ပမာဏ) တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီစံခ်ိန္(ပမာဏ)သုံးခုဟာ အဲဒီေခတ္က အျမင့္ျမတ္ဆုံး လူသားတစ္ဦးကုိ တုိင္းတာ ခန္႔မွန္းၾကတဲ့ စံခ်ိန္ မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစံခ်ိန္ သုံးခုလုံးကုိ ဘုရားေလာင္း ေတာ္က ခ်ိဳးႏုိင္ ခဲ့တာပါ။
ဘ၀ရဲ့ အစိတ္အပုိင္း ႏွစ္ခုကေတာ့ ေမြးဖြားခ်ိန္က စျပီး အသက္(၂၉)ႏ်စ္အထိ ကပိလ၀တ္ နန္းေတာ္ထဲမွာ ေႏြ မုိး ေဆာင္း ရာသီ အလုိက္ စံျမန္းစရာ နန္းမသုံးေဆာင္နဲ႔ ယေသာ္ဓရာ အမႈးရွိတဲ့ ေမာင္းမမိႆံတုိ႔နဲ႔ လုိေလေသး မရွိ၊ ျပည့္စုံ ေပါၾကြယ္လွတဲ့ ၀တၳဳအာ ရုံ ကာမဂုဏ္ေတြနဲ႔ ခံစားေပ်ာ္ပါးေနတဲ့ ဘ၀တစ္ပုိင္း ရယ္။အသက္(၂၉)ႏွစ္က (၃၅)နွစ္အထိ(၆)နွစ္တိတိ ဥရုေ၀လေတာထဲမွာ အဲဒီေခတ္က 'တပ'အက်င့္ကုိ က်င့္ႀကံအားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲက ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မွ က်င့္ႏုိင္စြမ္းမရွိတဲ့ အတြက္ အလြန္က်င့္ႏုိင္ခဲတယ္လုိ႔ ဆုိတဲ့ ဒုကၠရစရိယ အက်င့္ကုိ ျပင္းထန္ဆုံးနဲ႔ အစြန္း အေရာက္ဆုံး အထိ က်င့္ႀကံခဲ့တဲ့ ဘ၀ရယ္ပါ။
"အစြန္းအေရာက္ဆုံးလုိ႔" လုိ႔ ဆုိရတာကေတာ့ တရားအားထုတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အစား အစာ ရွာေဖြ ခ်ိန္ရယ္လုိ႔ လုံး၀ သတ္မွတ္မထားဘဲ ထုိင္ေနတဲ့ ေနရာက လက္လွမ္းမီရာ အတြင္း သစ္ရြက္သစ္သီး တစ္ခုတေလ ေၾကြက်လာတာ ေတြ႔ရင္စား၊ မေတြ႔ရင္ ဘာမွ မစား ဘဲ စားခ်ိန္၊ နားခ်ိန္မရွိ အားထုတ္ခဲ့တာ။ ဒီအစြန္းကေန ေရွ့ကုိ နည္းနည္းေလး ဆက္ တုိး လုိက္ရင္ မရဏဆုိတဲ့ ေခ်ာက္ထဲကုိ က်ေတာ့မယ့္ဆဲဆဲ တဲတဲ ကေလး လုိတဲ့အထိ က်င့္ႀကံ တာ ျဖစ္လုိ႔ပါ။
ဒီစံခ်ိန္သုံးခုနဲ႔ ဘ၀အစိတ္အပုိင္း ႏွစ္ခုတုိ႔ဟာ တရားဦး ဓမၼစၾကာကုိ ေဟာတဲ့ အခါမွာ အေရးပါဆုံး အေထာက္အကူ ျပဳခဲ့သလုိ တရားဦးကုိ ခ်ဥ္းကပ္နာယူ ေလ့လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနနဲ႔လည္း ဒီအခ်က္မ်ားကုိ သိထားတဲ့အတြက္ ပုိျပီး သေဘာေပါက္ လြယ္ၾကမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ျပင္းထန္လြန္ကဲတဲ့ အက်င့္ေတြကုိ (၆) ႏွစ္ေလာက္ ၾကာ ေအာင္ သူမ်ား မေရာက္ႏုိင္တဲ့ အစြန္းအထိ အားထုတ္ၾကည့္တဲအခါ ေရွ့မွာ မရဏ ေခ်ာက္ ႀကီးက လြဲလုိ႔ ဘာမွ မရွိပါလားလုိ႔ သိလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ ့ ဒီက်င့္စဥ္ေတြကုိ ေက်ာ္ခုိင္း ေနာက္ဆုတ္ျပီး ခႏၶာကုိယ္ကုိ မွ်တထမ္းေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္တဲ့ အာဟာရကုိ စားသုံးရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာပဲ ျပင္းထန္တဲ့ အက်င့္အပၚ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီးနဲ႔ ျပဳစု လုပ္ေကၽြး ေနၾကတဲ့ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးတုိ႔က ဘုရား အေလာင္းေတာ္ကုိ" တရားမဖက္ အစားမက္တဲ့ တရားလူထြက္(ပဓာန၀ိဗႏၱ) ႀကီးျဖစ္သြားျပီ၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ ေရာက္ႏုိင္တဲ့  သဗၺညဳတ ဉာဏ္အထူးကုိ ရႏုိင္စြမ္း မရွိေလာက္ေတာ့ဘူး"လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ၾကျပီး ဥရုေ၀လ ေတာ ကေန (၁၈)ယူဇနာ ကြာေ၀းတဲ့ မိဂဒါ၀ုန္ေတာဆီ ထြက္ခြာသြားၾက ေတာ့တယ္။
မဟာသကၠရာဇ္(၁၀၃)ခု ကဆုန္လျပည့္ေန႔(၀ိနည္းေတာ္ အလုိအရ လျပည့္ေန႔ အရုဏ္ တက္ ခ်ိန္မွ ေနာက္ေန႔ အရုဏ္မတက္မီ အတြင္းကုိ လျပည့္ေန႔လုိ႔ပဲေခၚပါတယ္၊ ဒီေန႔ သုံးစြဲ ေနတဲ့ ဟူးရားက်မ္းမ်ား အလုိေတာ့ လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔ နံနက္ေစာ အရုဏ္မတက္မီ အခ်ိန္ပါ) မွာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိေတာ္မူျပီးေနာက္ ရက္ သတၱပတ္(၇) ပတ္ ေလာက္ သဗၺညဳတဉာဏ္ ရေတာ္မူရာ ေဗာဓိပင္ အနီးတစ္
၀ုိက္မွာပဲ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ အစရွိ တဲ့ တရားမ်ား ကုိ နွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ျခင္း၊ ၀ိမုတၱိသုခကုိ ခံစားျခင္း၊ တရား ေဟာျပရမယ့္ ေ၀ေနယ်တုိ႔ရဲ့ စရုိက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကုိ သုံးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္း စတဲ့ ကိစၥမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ရင္း သီတင္းသုံးေနေတာ္မူပါ တယ္။
ေ၀ေနယ်တုိ႔ကုိ တရား စတင္ေဟာေတာ့မယ္လုိ႔ ဆုံျဖတ္ျပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ပင္ကုိက ကိေလသာ အလြန္ နည္းပါးၾကတဲ့အတြက္ တရားကုိ အျမန္ဆုံး သေဘာေပါက္ႏိုင္စြမ္း ရွိၾကတဲ့ အဠာရနဲ႔ ဥဒကတုိ႔လည္း ကြယ္လြန္သြားၾကျပီ ျဖစ္လုိ႔ မိမိအေပၚမွာ လုပ္ေကၽြးျပဳစုရင္း တရား ထူးကုိ ငံလင့္ေနၾကတဲ့ ပဥၥ၀ဂၢီ(၅)ဦး
တုိ႔ကုိပဲ တရားဦး စတင္ေဟာၾကားဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ ပါတယ္။  သူတုိ႔ကုိ တရားေဟာဖုိ႔ အတြက္(၁၈) ယူဇနာ ေ၀းကြာတဲ့ မိဂဒါ၀ုန္ေတာကုိ ၾကြ သြား ရမွာပါ။
ကရုဏာေျခက်င္ခရီး
ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွာ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိျပီးအခ်ိန္မွစျပီး တန္ခုိးအဘိညာဥ္ အားလုံးကုိလည္း ရရွိျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အခု သြားရမယ့္ ခရီးကလည္း (၁၈) ယူဇနာေတာင္ ေ၀းလံတဲ့ ခရီးပါ၊ ဒီခရီးမွာ တန္ခုိးအဘိညာဥ္ကုိ အသံုးျပဳသြားမယ္ ဆုိရင္ မိဂဒါ၀ုန္ေတာကုိ မပင္မပန္း ေရာက္သြားရုံ သာမကဘူး၊ တန္ခုိးဣဒၶိပါဒ္ကုိ အသုံးျပဳျပီး 'ဘြား' ခနဲ ထင္ရွားျပ လုိက္ရင္ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔လည္း ခ်က္ခ်က္ ဦးညြတ္ ဒူးတုတ္သြားမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒီခရီးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ (ဆရာ့စကားအတုိင္း ေျပာရရင္) ပြဲဦး မလန္ ရေအာင္ အဘက္ဘက္က ျပင္ဆင္ သုံးသပ္ျပီး ဆုံးျဖတ္တာ ျဖစ္တယ္။' လုပ္ေဆာင္ခ်က္' ဆုိ တာ ' ရည္ရြယ္ ခ်က္ကုိ' ကုိ အေထာက္အကူ ျပဳမွသာ အက်ိဳးရွိ မွန္ကန္မယ္၊ 'ရည္ရြယ္ခ်က္' ကုိ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစရင္ တန္ခုိး ဣဒၶိပါဒ္ ျပျခင္းဟာလည္း မွားယြင္းတဲ့ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္။
တန္ခုိး ဣဒၶိပါဒ္ ဆုိတာ ပုဂၢိဳလ္စြမ္း ဆန္တဲ့ အတြက္ ပုဂၢိဳလ္ကိုတာ့ အလြယ္တကူ ဒူး ေထာက္ ကုိးကြယ္ လာေစမွာ အမွန္ပါပဲ။ ပုဂၢဳိလ္ကုိ အဓိက ထားျပီး ဆည္းကပ္ ကုိ္းကြယ္ သူမ်ားဟာ" ေတာင္းခံဖုိ႔ ဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္" သာ ထားတတ္ၾကျပီး 'လုိက္နာဖုိ႔ ဆုိတဲ့ ရည္ ရြယ္ ခ်က္' မရွိတတ္ၾကဘူး (ရွိခဲ့တယ္)။
ေလာကနယ္ပယ္မွာ ကာမသုခလိႅိက ေရစုန္၊ ဓမၼနယ္ပယ္မွာ အတၱကိလမထ ေရစုန္ ကုိ လုိက္နာ ေနၾက တဲ့ ေလာကႀကီးအတြက္ ေရဆန္ခရီး ( ပဋိေသာတဂါမီ) လုိ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီတရားကုိ တန္ခုိးဣဒၶိပါဒ္ျပျပီး ေဟာမယ္ဆုိရင္ 'ဒီတရားမ်ိဳးဟာ ဒီလုိ တန္ခုိး ဣဒၶိပါဒ္နဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးသာ က်င့္ႀကံသိရွိႏုိင္တာ၊ သူလုိကုိယ္လုိ သာမန္လူေတြ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူး'လုိ႔ ထင္မွတ္ျပီး လုိက္နာ ႀကိဳစားဖုိ႔ စိတ္မသန္ဘဲ လက္ျဖန္႔ ေတာင္းခံဖုိ႔ စိတ္သန္သြားေစ နိဳင္တယ္။
မဟာကရုဏာရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေ၀ေနယ်တုိ႔ရဲ့  အက်ိဳးကုိ ေရွးရႈ တဲ့ ကရုဏာေတာ္နဲ႔ ၾကည့္ရႈ သုံးသပ္ျပီးတဲ့အခါ ဘယ္လုိ တန္ခုိး ဣဒၶိပါဒ္မွ မလို၊ ပါရမီဓာတ္ခံ ရွိတဲ့ သူလုိကုိယ္လုိ ပုဂၢိဳလ္ အားလုံး လုိက္နာ က်င့္ႀကံရင္ ဒုကၡျငိမ္းရာကုိ ရေရာက္ႏိုင္တယ္လုိ႔ သိေစလုိတဲ့အတြက္ ဒီဓမၼခရီးကုိ သူလုိကုိယ္လုိ ေျခက်င္ပဲ ၾကြေတာ္မူပါတယ္။

ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)
မွတ္ခ်က္။ ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ဘုရား ေရးသားေတာ္မူတဲ့ တရားဦးဆုိတဲ့ စာအုပ္ထဲက ထုတ္ေဖၚ တင္ျပ တာပါ။ ဓမၼစၾကာကုိ ေခတ္အျမင္ ေခတ္အေတြး နဲ့႔ နားလည္လြယ္ေအာင္ တင္ျပေရးသားထားတဲ့ တကယ္ေကာင္းတဲ့ စာအုပ္ေလးပါ။ အပုိင္းအားျဖင့္ (၉) ပုိင္းခြဲ တင္ျပ ေရးသားထားသည့္အတြက္ စာဖတ္
၀ါသနာရွင္မ်ား ဆက္လက္ ဖတ္ရႈ ေလ့လာနိဳင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အားလုံး ျပီးသည့္အထိ တစ္ပုိင္းျခင္း ဆက္လက္ ေဖၚျပေပးသြားမည္ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment