အမွတ္မွားေနသူမ်ားပါ အမွန္ ျပင္ဆင္နိုင္ခြင့္ရဖို ့ ေရးသားတင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္က ဥပုသ္ေန ့မွာ ဥပုသ္ ေစာင့္ၾကရေအာင္လို ့ ေျပာေတာ့ က်န္တစ္ ေယာက္က ဥပုသ္ေတာ့ေစာင့္ခ်င္ပါတယ္ ၀မ္းေရးေၾကာင့္ ငါးဖမ္းဖို ့ တာ၀န္ရွိေနတယ္ ဆိုတဲ့ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္လမ္းလိုလို ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပံုျပင္ေလးမွာ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့သူက ဥပုသ္ ေက်ာင္းသြားျပီး ဥပုသ္ေစာင့္တယ္။ သို့ေသာ္ ဥပုသ္ေက်ာင္းေရာက္ေနေပမယ့္ သူ ့စိတ္က ငါးဖမ္းတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆီ ေရာက္ ေနတယ္။ သူကေတာ့ ငါးေတြအမ်ားၾကီးရမွာပဲလို ့ စိတ္စြဲျပီးေနတယ္။ ငါးဖမ္းတဲ့သူကလည္း ငါးဖမ္းရင္း ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့သူငယ္ခ်င္းကိုအားက်လို ့ စိတ္က ဥပုသ္ေက်ာင္းကို ေရာက္ေနပါသတဲ့။သူတို ့ေသသြားတဲ့ အခါ ဥပုသ္ေစာင့္သူက အပါယ္က်ျပီး ငါးဖမ္းသူက နတ္ျပည္ ေရာက္သြားတယ္ဆိုတဲ့စကား ပံုျပင္ေလး တစ္ပုဒ္ကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ၾကားဖူးခဲ့ျပီး ယံုၾကည္ခဲ့ မိပါတယ္။
ဒီကိစၥ နဲ့ ပတ္သက္လို ့ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ရဲ႕ လူျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွာ
ဒႆန ပါေသာ ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ့ သီလ အေၾကာင္းေရးထားတယ္လို ့ ဆိုပါတယ္။
စာမ်က္ႏွာ ၁၄၆-၁၄၇ မွာလို ့ ညႊန္းထားပါတယ္။
ဒီစာကိုဖတ္မိသြားတဲ့ ၀င္းကိုကို(ထန္းကုန္း) က ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ထုတ္ ဓမၼရံသီ မဂၢဇင္းမွာ
..ဒႆနာ စကား မွတ္ၾက အမွား ..ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ့ ဒီဒႆန ဟာ အမွားၾကီးပါလို ့ ရွင္းျပထားျပန္တယ္။
ေဆာင္းပါးရွင္ ၀င္ကိုကို ဟာ ဒႆနကို ဘ၀င္မက်တာေၾကာင့္ စာအုပ္စာတမ္းေတြမွာ အေျဖရွာၾကည့္
တယ္လို ့ဆိုထားပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုရွာၾကည့္ရာမွာ ထီးခ်ိဳင့္ တည္ေတာ ဆရာေတာ္ ရဲ႕ ယေန့ ဗုဒၶ၀ါဒ ဆိုင္
ရာ အေမးအေျဖမ်ား စာအုပ္ အမွတ္-၆ မွာ စာမ်က္ႏွာ ၉၄ မွာ သူသိခ်င္တာကို အေျဖေတြ့ခဲ့ေၾကာင္း
ေဖၚျပထားပါတယ္။
အဲ့ဒီစာအုပ္မွာ အင္းေတာ္ဦးႏြားေမာင္ ဆိုသူက ဒီကိစၥ မွန္ မမွန္ ကို ဆရာေတာ္ ဘုရားထံမွာ ေလွ်ာက္
ထားေမးျမန္းခ်က္ကေလးကို ဒီပံုျပင္ျဖစ္ေပၚလာပံုေလးနဲ့ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေဖၚျပထားပါတယ္။
စစ္ကိုင္းျမိဳ ့ မွာ သာသနာေတာ္ၾကီး ထြန္းလင္းခဲ့စဥ္က ၀ါတြင္း ကာလ လျပည့္လကြယ္ဆိုရင္ ဥပုသ္
ေက်ာင္းေတြမွာ ဥပုသ္သည္ေတြျပည့္ေနပါတယ္။ ၀ါဆိုလကြယ္ေန ့ တစ္ေန ့မွာ သံခ်ိဳ ဦးေက်ာ္လွက
ရုပ္ေသးပြဲ က ပါသတဲ့။ဥပုသ္ရက္မွာ ဥပုသ္သည္ေတြက ရုပ္ေသးပြဲ လာမၾကည့္ၾကေတာ့ ပြဲဟာ လူမစည္
တာနဲ့ ေက်နပ္ပံုမရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူစည္ေအာင္ လွ ံူ ့ေဆာ္ တဲ့ အေန နဲ ့ သံခ်ိဳကို ဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္ေယာက္လူ ခႏၶာတြက္ေတာ့
တံငါသည္ နတ္ျပည္သြားေခ်ေပါ့
တရားနာအပါယ္ငုပ္တာေၾကာင့္
ဥပုသ္တကယ္ေစာင့္ေသာ္လည္း
ေဇာေျဖာင့္လွ်င္ကုသိုလ္ရပါလိမ့္
မမသံရင္ကိုေခြ ့ေတာ့
ေအာက္ေမ့ရဲ႕စိတ္ကစား
ႏွစ္ပါးသီလ က်ိဳးၾကလွ်င္
ပုဆိုး ဆီ ႏွင့္ဆြတ္ပါလို ့
ဖြပ္ရာမွာ သာလို ့ညစ္ပါလိမ့္မယ္
ထံုးစနစ္ အဓိပၸါယ္ ...
သံခ်ိဳ ရဲ႕ဆိုလိုရင္းက ဥပုသ္ေစာင့္တရားနာေပမယ့္ စိတ္မစင္ၾကယ္ရင္ အပါယ္ေတာင္က်နိုင္တယ္
ဥပုသ္ထြက္ျပီးပြဲလာၾကည့္ပါလို ့ ဖိတ္ေခၚတာပါ။
သံခ်ိဳဆရာဟာ ခုလို သံခ်ိဳေႏွာျပီး လူစည္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ခဲ့တယ္လို ့တည္ေတာဆရာေတာ္က အေမး
အေျဖ စာအုပ္မွာ ေႏွာင္လာေနာက္သားေတြ မွတ္သားနိုင္ေအာင္ထည့္သြင္းေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။
ဒါကိုသံသယ ရွင္းေအာင္ တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ေျဖရွင္းေပးထားပါေသးတယ္။
" ဒီသံခ်ိဳဟာ သီလေစာင့္ေပမယ့္ စိတ္မစင္ၾကယ္ရင္ အပါယ္က်တယ္ဆိုတာ ဟုတ္သလိုလို ထင္ရေပမယ့္
အမွန္တကယ္ကေတာ့ လံုး၀ မဟုတ္ဘူးကြဲ ့။ သီလ ဆိုတာ ကာယကံမွ ူ ၀စီကံမွ ူ ကို မလြန္က်ဴးေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္တယ္။ မေနာကံ မပါဘူး။ သီလ ဆိုတာ ကာယ ေသာင္းက်န္းမွ ူနဲ့ ၀စီေသာင္း
က်န္းမွ ူကို ေရွာင္ၾကဥ္တာျဖစ္တယ္။ စိတ္ေသာင္းက်န္းမွ ူနဲ ့ မဆိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ
မေနာ္ဒြါေရ အာပတၱိနာမ နတၳိ-စိတ္ျဖင့္ အာပတ္သင့္ျခင္း အျပစ္ျဖစ္ျခင္း မရွိဘူး လို ့ ဘုရားေဟာရွိ
တာပဲ။ ဥပုသ္သည္မွာ ထမင္းစားလိုစိတ္ရွိေသာ္လည္း ထမင္းမစားပဲေနျခင္း။ပြဲၾကည့္လိုစိတ္ျဖစ္ေသာ္
လည္း မၾကည့္ပဲ ေနျခင္း ဟာသီလသတၱိ ရွိေနတာပါ။ သီလေစာင့္သူဟာ ထမင္းဆာစိတ္ ပြဲၾကည့္လိုစိတ္
နဲ့ေသေသာ္လည္း ငရဲမက်ေၾကာင္း နတ္ျဖစ္ေၾကာင္း မူလ ပ႑ာသ အ႒ကထာ ေကာသဗၺီယ သုတ္
အဖြင့္မွာျပထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေက်ာ္လွ ရဲ႕ သံခ်ိဳဟာ မွားယြင္းတယ္ " လို ့ ေျဖဆိုေတာ္မူထား
ပါတယ္။
သံခ်ိဳ ဦးေက်ာ္လွ ရဲ႕ ဒႆနဟာ အမွားပါဆိုတာကို ေနာက္ထပ္ ေဆာင္းပါးရွင္ အညတရ ဘိကၡဴ (အာခါ
ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္း) ကထပ္မံတင္ျပထားတယ္။ေဆာင္းပါးရွင္ အညတရဘိကၡဴက ဒြါရ မေႏွာမွာ ကေသာ
ဇာတ္ပြဲလို ့ အမည္ေပးထားျပီး ဒႆန အမွားကို ေထာက္ျပထားပါတယ္။ သီလ သည္ နတ္ရြာ သုဂတိကို ေရာက္နိုင္ပါသည္။ ဥေပါသထ သီလရွင္ သူေတာ္စင္တို ့၏ မေနာဒါရ စိတ္အစဥ္တြင္ ကပြဲေတြဆင္ေန ေသာ္လည္း အပါယ္ မက်နိုင္ေၾကာင္း စိတ္ခ် ယံုၾကည္စြာေဆာက္တည္ၾကပါလို ့ တိုက္တြန္းေရးသားထား ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္လွရဲ႕ သံခ်ိဳးကို အျပစ္ျပ ဆံုးမထားတဲ့ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ သံခ်ိဳကို အေမးအေျဖ
စာအုပ္မွာ အျပည့္အစံုမဟုတ္ေသာ္လည္း ေဆာင္းပါးမွာ ပါသေလာက္ကို ေဖၚျပေပးထားပါတယ္။
သည္စာဆို ပါယ္ဆင္းသူ အေဖၚလိုလို ့
ပြဲၾကည့္ကိုလာေစေၾကာင္းငယ္ႏွင့္
မေကာင္းဥာဏ္ ၀က္ဘီလူးကဲ့သို ့
အရူးလိုစာဥာဏ္ ရွာမွ
တံငါကို ပမာျပေသာ္လည္း
လိမၼာသူ မယူၾကေလႏွင့္
သီလသည္ ပါယ္ မက်ပါဘူး
မစားရ အမဲဟာကို
သဲဆုပ္ကာ ပစ္လို ၾကဲသည္ႏွယ္
ယူလြဲေအာင္သည္စာထုတ္ခဲ ့
ဥပုသ္သည္ ရြယ္ ပ်ိဳ အို တို ့မွာ
ဥပုသ္ကိုအိပ္လို ့သံုးေသာ္လည္း
ယုတ္ဆံုးစြန္ နတ္ရြာပို ့ပါသတဲ ့
မိတၱ၀ိန္ ဆိုသူတို ့လိုပဲကြယ္
လြဲဖို ့ရွိဘူး...
ပံုျပင္ထဲက ဒႆနကို သာသနာတြင္းသြတ္သြင္းခဲ့လို ့ႏွိပ္ကြပ္ဆုံုးမထားတာပါ။
ေဆာင္းပါးရွင္၀င္းကိုကို က သူ ့ရဲ႕ေဆာင္းပါးကို ဒီလိုအဆံုးသတ္ထားပါသတဲ ့။
"ကၽြန္ေတာ္သည္ တည္ေတာဆရာေေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အေျဖ။ မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏အေျဖ
တို ့ကို ဖတ္ရေသာအခါ လူျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ စာအုပ္ပါ ဒႆန ပါေသာပံုျပင္တစ္ပုဒ္ မွာမွား ယြင္းေသာအယူအဆကိုျဖန့္ခ်ိထားျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္သြားပါသည္။
အကယ္၍ ငါးဖမ္းသမား နတ္ျပည္သြား အဆိုက မွန္သည္ဟူေသာ အခ်က္ကို ပိဋကတ္စာေပ အေထာက္
အထားမ်ားျဖင့္ အခိုင္အမာျပနိုင္လွ်င္ျပၾကပါ။
ကၽြန္ေတာ္သည္ဥပုသ္ေစာင့္ပ်င္းသူျဖစ္ပါသည္။ဤစကားသည္ ဘုရားရွင္အေဟာႏွင့္ညီညြတ္သည္ ဆိုပါက ငါးကေလးမ်ား မွ်ားရင္း။ပိုကာ ကစားရင္းျဖင့္ နတ္ျပည္ေရာက္ေအာင္သီလ ကိုစိတ္ကူးျဖင့္ ေစာင့္ပါေတာ့ မည္။"
သီလႏွင့္ပတ္သက္၍ အယူလြဲမည္စိုးေသာေၾကာင့္ ေရးသားေဖၚျပၾကေသာစိုးရိမ္းဖြယ္ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကို
ဖတ္ရွ ူမွတ္သားမိေသာေၾကာင့္ အထူးပင္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္မိပါသည္။
၎အယူအဆ ကို ဘ၀င္မက်ေသာေၾကာင့္ ေမးျမန္းစူးစမ္းေသာ အင္းေတာ္ ဦးႏြားေမာင္၏ ျမတ္စြာဘုရား
၏ အဆံုးအမ ကို ယံုၾကည့္ျမတ္နိုးမွ ူသည္၎။ဆက္စပ္၍ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသားၾကေသာ အညတရဘိကၡဴ အား၎။ ယခု ေဆာင္းပါးကိုေရးသားမွ်ေ၀ေသာ ေဆာင္းပါးရွင္ေအာင္ေဇယ်(ဥပေဒ)အား၎။ ေလးစားစြာေက်းဇူးတင္မိပါသည္။
ထို့ထက္ပို၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သားေတာ္မ်ား ပီသစြာ သီလ ကို ယံုမွားသံသယ မရွိ ရွင္းလင္း ျပည့္စံုစြာ
ေျဖၾကားႏွိပ္ကြပ္ ဆံုးမေတာ္မူၾကေသာ တည္ေတာ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးႏွင့္ မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရား
ၾကီးတို ့အား ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ ၾကည္ညိုမိရပါသည္။
ငယ္စဥ္အခါက နားၾကားမွတ္သားခဲ့ဖူးေသာ အမွားတစ္ခုကို ရွင္းလင္းစြာသိခြင့္ရခဲ့ေသာေၾကာင့္
တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္စင္မ်ားပါ ဗဟုသုတ ရွိၾကေစျခင္းအက်ိဳးငွါ ျပန္လည္မွ်ေ၀ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ၏ လွည့္စားမွ ူေအာက္တြင္ သမီးေတာ္တို ့ မ်ားစြာေသာ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္မ်ား အယူမွား
အမွတ္မွားခဲ့မည္မွာ ဧကန္မုခ်ျဖစ္သည္။
ထို အယူ အမွားတို ့မွ လြတ္ေျမာက္နိုင္ၾကပါေစ
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
(၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလထုတ္ အမွတ္(၂၈၅) ဓမၼရံသီ မဂၢဇင္း ေဆာင္းပါးရွင္ ေအာင္ေဇယ်(ဥပေဒ)
၏ ေျပာေတာ့တရား ေဟာေတာ့ အမွား(၂)ကို ထုတ္နုတ္ေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
No comments:
Post a Comment