သက္ေတာင့္ သက္သာ နဲ့ ဇိမ္က်က် တရားအားထုတ္တဲ့ နည္းေလးပါ။ ပင္ပန္းမွာေၾကာက္ၾကတဲ့သူေတြ
အတြက္ လုပ္သင့္တဲ့နည္းေလးတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ ေလ်ာင္းျခင္း ဣ၇ိယာပုတ္နဲ႕တရားရွဴ မွတ္ရင္း ေလးမဂ္ ေလးဖိုလ္
ရခဲ့တယ္လို ့မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။သက္ေတာင့္သက္သာေလး ရွ ူမွတ္သြားတာပါ။
ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုတ္က သမာဓိကို ျမန္ျမန္ျဖစ္ေစတယ္လို ့ယူဆပါတယ္။ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္က သမာဓိ ရတဲ့အခ်ိန္မွာအိပ္ေပ်ာ္သြားၾကတာမ်ားပါတယ္။ တရားထူးမရလည္း အိပ္ေရးေတာ့၀တယ္လို ့
ေျပာရမလိုပါပဲ။သတိေလးအားေကာင္းၿပီး ၀ီရိယေလးစုိက္ထုတ္ထားရင္ေတာ့ အိပ္မေပ်ာ္ေအာင္ထိန္း
ထားနိုင္မွာပါ။လူတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ နည္းေလးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္နဲ႕စိတ္ကိုရွ ူမွတ္ရရင္ပိုေကာင္းပါတယ္။
သမီးေတာ္ကေတာ့ စိတ္ကိုပဲ ပိုၿပီးအားသန္မိပါတယ္။ ေ၀ဒနာ ဆိုရင္ မထင္ရွားတတ္ဘူး။ ရုပ္ဆိုရင္လည္း
ေျခာက္ပါးကို အနုစိပ္ လိုက္မွတ္ေနရမွာ။ စိတ္က မွတ္ရတာ ပိုလြယ္တယ္လို ့ယူဆမိပါတယ္။
သမီးေတာ္ရဲ႕အႀကိဳက္ပါ။
ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္ကေန စိတ္ကိုရွ ူမွတ္ပါတယ္။ရွ ူစိတ္ ရွဳိက္စိတ္ကေလး ျဖစ္ျပီးပ်က္တာကို
လိုက္မွတ္ရာကေန ဥာဏ္စိတ္ကိုပဲ ဆက္ရွူမိတယ္။ ေရွ့က ဥာဏ္စိတ္ကို ေနာက္က ဥာဏ္စိတ္နဲ့
လိုက္ရွ ူမွတ္တာပါ အမ်ားၾကီးလည္းမေတြးေတာ့ဘူး။အရွ ူခံကိုလည္း သီးျခား လိုက္မရွာေတာ့ဘူး။
ဥပမာ သႏၱတိ အမတ္ၾကီးဆိုရင္ အတိတ္ကိုေတြးလိုက္ ဥာဏ္နဲ့ရွ ူခ်လိုက္နဲ့ လုပ္ရာက မဂ္ေလးပါး
ဖိုလ္ေလးပါး ျပည့္စံုသြားတာပါ။ပဋာစာရီလည္း တူတူပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြထဲမွာေတာ့
မွန္ေထာင္တရားေတာ္ဆိုျပီး ဆရာေတာ္မ်ားေဟာတာကိုနာၾကားမွတ္သားရပါတယ္။စိတ္ကိုမွန္ေထာင္
ျပီးၾကည့္တာပါ။
စိတ္ထဲမွာဘာရွိသလဲဆိုတာ ဥာဏ္နဲ့ၾကည့္တာ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့အရာက ပ်က္သြား
တယ္။ ဥာဏ္စိတ္ပဲရွိတယ္။ ေစာနက ရွိတာကိုလည္းျမင္ရမယ္ ဥာဏ္စိတ္ကေလးအစားထိုးတာလဲ သိရ
မယ္။ ေစာန က ရွိတဲ့အရာပ်က္သြားတာကိုသိရမယ္။ပညာ နဲ့ ရွ ူတယ္ဆိုတာ အဲ့သလိုေလး ရွ ူမွတ္တတ္
တာကိုေျပာတာပါ။ ေတြးတာ ေတြးမွန္းပဲသိေနရင္ သမထပါ။ ေတြးတာကို ေတြးမွန္းသိလိုက္တဲ့အခ်ိန္
ေတြးစိတ္ကေလးပ်က္ျပီး ဥာဏ္စိတ္ပဲျဖစ္ရွိေတာ့တယ္။။ဒါမွ ၀ိပႆနာ ပါ။ ဥာဏ္စိတ္ကို ေနာက္ထပ္ ဥာဏ္ စိတ္နဲ့ ထပ္ရွ ူခ်လိုက္ရင္ ေရွ ့က ျဖစ္တဲ့ ဥာဏ္စိတ္ပ်က္ျပီးေနာက္ လိုက္လာတဲ့ ဥာဏ္စိတ္ပဲ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီ ဥာဏ္စိတ္ကိုပဲ ေနာက္ထပ္ ရွ ုခ်လိုက္ေတာ့ အဲ့ဒီဥာဏ္စိတ္က ပ်က္ျပီးေနာက္ထပ္ဥာဏ္ စိတ္တခုထပ္ျဖစ္လာတယ္။ေရွ ့က ပ်က္ ေနာက္က လိုက္ရွ ူ။ ေနာက္က လိုက္ရွူတိုင္း ေရွ ့က ပ်က္တယ္။
ေရွ ့က စိတ္ကို ေနာက္က ဥာဏ္စိတ္နဲ့ လိုက္ရွ ူမွတ္ေပးေနျခင္းဟာဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ ရွ ူမွတ္ေနမယ္
ဆိုရင္ ကိေလသာ ၾကားမ၀င္ရင္ ၀ိပႆနာ မဂ္ဥာဏ္ကေန ေလာကုတၱရာ မဂ္ဥာဏ္ကိုရပါတယ္။
ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ကိုမရတာျဖင့္ ကိေလသာၾကား၀င္ေနလို ့ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္သိလိုက္ပါ။
သမီးေတာ္တို ့လည္းၾကိုးစားျပီး အားထုတ္ရင္းကေန ကိေလသာက ၾကား၀င္၀င္ေနလို ့ ခုထိ
ဒီအဆင့္ကေန မတက္နိုင္ေသးပါဘူး။ သိသိၾကီးနဲ့ မိုက္တဲ့ လူမိုက္ေတြထဲမွာ သမီးေတာ္လညး္
အပါအ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ သမီးေတာ္ကေတာင္ ဒီအဆင့္ရွိေသးတာ တို ့က ခုေလာက္က
မတက္တာဘာဆန္းသလဲလို ့ေတာ့ မလုပ္လိုက္ၾကပါနဲ ့. ။ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္ရတာပါ။ သူမ်ားလည္း
မလုပ္ဘူး ကိုယ္လည္းမလုပ္ဘူးဆိုရင္ အတုခိုးမွားေနတာျဖစ္သြားပါျပီ။ ဘယ္သူလုပ္လုပ္ မလုပ္လုပ္
ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ဖို ့ အေရးၾကီးလွပါတယ္။
သံသရာဆိုတာ အင္မတန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလြန္းလို ့ပါ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုဒုကၡမ်ိဳးကို ခါးစည္း
ခံရမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိနိုင္ပါဘူး။လြယ္ေနတာကို ခက္ေအာင္လုပ္ေနၾကလို ့ ဒုကၡေတာက မထြက္
နိုင္ၾကေသးတာပါ။ေအးေအးေဆးေဆးေလးေစာင့္ၾကည့္ရတဲ့အလုပ္ကေလးကို ၾကိဳးစားျပီး အားထုတ္ရင္
ဒုကၡ ေတြက လြတ္မယ္မွန္းသိသိၾကီးနဲ ့ ေအးေအးေဆးေဆးေစာင့္မၾကည့္ပဲ ပူပူေလာင္ေလာင္ နဲ့
ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ အလုပ္ေတြကို အဟုတ္မွတ္ျပီး ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ လုပ္ေနၾကတာ စဥ္းစားတတ္ရင္
ကိုယ္ကိုကို္ယ္သနားဖို ့ေကာင္းတယ္။ ကိုယ့္အျဖစ္ကိုကိုယ္ အမွန္အတိုင္းျမင္တတ္ရင္ သစၥာတရားနဲ ့ နီး
လာၿပီလို ့ေျပာလို ့ရမယ္။ အဲ့ဒီသစၥာတရားကိုရေအာင္လုပ္ၾကရပါမယ္။ လုပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကပါလို ့
ေလးေလးနက္နက္ တိုက္တြန္းပါတယ္။
သက္ေတာင့္ သက္သာ ဇိမ္က်က် နဲ ့ ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္နဲ့ ဒုကၡ အေပါင္းက လြတ္ၿငိမ္းေအာင္
ႀကိဳးစားၿပီးအားထုတ္နိုင္ၾကပါေစ
အတြက္ လုပ္သင့္တဲ့နည္းေလးတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ ေလ်ာင္းျခင္း ဣ၇ိယာပုတ္နဲ႕တရားရွဴ မွတ္ရင္း ေလးမဂ္ ေလးဖိုလ္
ရခဲ့တယ္လို ့မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။သက္ေတာင့္သက္သာေလး ရွ ူမွတ္သြားတာပါ။
ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုတ္က သမာဓိကို ျမန္ျမန္ျဖစ္ေစတယ္လို ့ယူဆပါတယ္။ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္က သမာဓိ ရတဲ့အခ်ိန္မွာအိပ္ေပ်ာ္သြားၾကတာမ်ားပါတယ္။ တရားထူးမရလည္း အိပ္ေရးေတာ့၀တယ္လို ့
ေျပာရမလိုပါပဲ။သတိေလးအားေကာင္းၿပီး ၀ီရိယေလးစုိက္ထုတ္ထားရင္ေတာ့ အိပ္မေပ်ာ္ေအာင္ထိန္း
ထားနိုင္မွာပါ။လူတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ နည္းေလးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္နဲ႕စိတ္ကိုရွ ူမွတ္ရရင္ပိုေကာင္းပါတယ္။
သမီးေတာ္ကေတာ့ စိတ္ကိုပဲ ပိုၿပီးအားသန္မိပါတယ္။ ေ၀ဒနာ ဆိုရင္ မထင္ရွားတတ္ဘူး။ ရုပ္ဆိုရင္လည္း
ေျခာက္ပါးကို အနုစိပ္ လိုက္မွတ္ေနရမွာ။ စိတ္က မွတ္ရတာ ပိုလြယ္တယ္လို ့ယူဆမိပါတယ္။
သမီးေတာ္ရဲ႕အႀကိဳက္ပါ။
ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္ကေန စိတ္ကိုရွ ူမွတ္ပါတယ္။ရွ ူစိတ္ ရွဳိက္စိတ္ကေလး ျဖစ္ျပီးပ်က္တာကို
လိုက္မွတ္ရာကေန ဥာဏ္စိတ္ကိုပဲ ဆက္ရွူမိတယ္။ ေရွ့က ဥာဏ္စိတ္ကို ေနာက္က ဥာဏ္စိတ္နဲ့
လိုက္ရွ ူမွတ္တာပါ အမ်ားၾကီးလည္းမေတြးေတာ့ဘူး။အရွ ူခံကိုလည္း သီးျခား လိုက္မရွာေတာ့ဘူး။
ဥပမာ သႏၱတိ အမတ္ၾကီးဆိုရင္ အတိတ္ကိုေတြးလိုက္ ဥာဏ္နဲ့ရွ ူခ်လိုက္နဲ့ လုပ္ရာက မဂ္ေလးပါး
ဖိုလ္ေလးပါး ျပည့္စံုသြားတာပါ။ပဋာစာရီလည္း တူတူပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြထဲမွာေတာ့
မွန္ေထာင္တရားေတာ္ဆိုျပီး ဆရာေတာ္မ်ားေဟာတာကိုနာၾကားမွတ္သားရပါတယ္။စိတ္ကိုမွန္ေထာင္
ျပီးၾကည့္တာပါ။
စိတ္ထဲမွာဘာရွိသလဲဆိုတာ ဥာဏ္နဲ့ၾကည့္တာ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့အရာက ပ်က္သြား
တယ္။ ဥာဏ္စိတ္ပဲရွိတယ္။ ေစာနက ရွိတာကိုလည္းျမင္ရမယ္ ဥာဏ္စိတ္ကေလးအစားထိုးတာလဲ သိရ
မယ္။ ေစာန က ရွိတဲ့အရာပ်က္သြားတာကိုသိရမယ္။ပညာ နဲ့ ရွ ူတယ္ဆိုတာ အဲ့သလိုေလး ရွ ူမွတ္တတ္
တာကိုေျပာတာပါ။ ေတြးတာ ေတြးမွန္းပဲသိေနရင္ သမထပါ။ ေတြးတာကို ေတြးမွန္းသိလိုက္တဲ့အခ်ိန္
ေတြးစိတ္ကေလးပ်က္ျပီး ဥာဏ္စိတ္ပဲျဖစ္ရွိေတာ့တယ္။။ဒါမွ ၀ိပႆနာ ပါ။ ဥာဏ္စိတ္ကို ေနာက္ထပ္ ဥာဏ္ စိတ္နဲ့ ထပ္ရွ ူခ်လိုက္ရင္ ေရွ ့က ျဖစ္တဲ့ ဥာဏ္စိတ္ပ်က္ျပီးေနာက္ လိုက္လာတဲ့ ဥာဏ္စိတ္ပဲ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီ ဥာဏ္စိတ္ကိုပဲ ေနာက္ထပ္ ရွ ုခ်လိုက္ေတာ့ အဲ့ဒီဥာဏ္စိတ္က ပ်က္ျပီးေနာက္ထပ္ဥာဏ္ စိတ္တခုထပ္ျဖစ္လာတယ္။ေရွ ့က ပ်က္ ေနာက္က လိုက္ရွ ူ။ ေနာက္က လိုက္ရွူတိုင္း ေရွ ့က ပ်က္တယ္။
ေရွ ့က စိတ္ကို ေနာက္က ဥာဏ္စိတ္နဲ့ လိုက္ရွ ူမွတ္ေပးေနျခင္းဟာဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ ရွ ူမွတ္ေနမယ္
ဆိုရင္ ကိေလသာ ၾကားမ၀င္ရင္ ၀ိပႆနာ မဂ္ဥာဏ္ကေန ေလာကုတၱရာ မဂ္ဥာဏ္ကိုရပါတယ္။
ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ကိုမရတာျဖင့္ ကိေလသာၾကား၀င္ေနလို ့ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္သိလိုက္ပါ။
သမီးေတာ္တို ့လည္းၾကိုးစားျပီး အားထုတ္ရင္းကေန ကိေလသာက ၾကား၀င္၀င္ေနလို ့ ခုထိ
ဒီအဆင့္ကေန မတက္နိုင္ေသးပါဘူး။ သိသိၾကီးနဲ့ မိုက္တဲ့ လူမိုက္ေတြထဲမွာ သမီးေတာ္လညး္
အပါအ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ သမီးေတာ္ကေတာင္ ဒီအဆင့္ရွိေသးတာ တို ့က ခုေလာက္က
မတက္တာဘာဆန္းသလဲလို ့ေတာ့ မလုပ္လိုက္ၾကပါနဲ ့. ။ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္ရတာပါ။ သူမ်ားလည္း
မလုပ္ဘူး ကိုယ္လည္းမလုပ္ဘူးဆိုရင္ အတုခိုးမွားေနတာျဖစ္သြားပါျပီ။ ဘယ္သူလုပ္လုပ္ မလုပ္လုပ္
ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ဖို ့ အေရးၾကီးလွပါတယ္။
သံသရာဆိုတာ အင္မတန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလြန္းလို ့ပါ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုဒုကၡမ်ိဳးကို ခါးစည္း
ခံရမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိနိုင္ပါဘူး။လြယ္ေနတာကို ခက္ေအာင္လုပ္ေနၾကလို ့ ဒုကၡေတာက မထြက္
နိုင္ၾကေသးတာပါ။ေအးေအးေဆးေဆးေလးေစာင့္ၾကည့္ရတဲ့အလုပ္ကေလးကို ၾကိဳးစားျပီး အားထုတ္ရင္
ဒုကၡ ေတြက လြတ္မယ္မွန္းသိသိၾကီးနဲ ့ ေအးေအးေဆးေဆးေစာင့္မၾကည့္ပဲ ပူပူေလာင္ေလာင္ နဲ့
ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ အလုပ္ေတြကို အဟုတ္မွတ္ျပီး ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ လုပ္ေနၾကတာ စဥ္းစားတတ္ရင္
ကိုယ္ကိုကို္ယ္သနားဖို ့ေကာင္းတယ္။ ကိုယ့္အျဖစ္ကိုကိုယ္ အမွန္အတိုင္းျမင္တတ္ရင္ သစၥာတရားနဲ ့ နီး
လာၿပီလို ့ေျပာလို ့ရမယ္။ အဲ့ဒီသစၥာတရားကိုရေအာင္လုပ္ၾကရပါမယ္။ လုပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကပါလို ့
ေလးေလးနက္နက္ တိုက္တြန္းပါတယ္။
သက္ေတာင့္ သက္သာ ဇိမ္က်က် နဲ ့ ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္နဲ့ ဒုကၡ အေပါင္းက လြတ္ၿငိမ္းေအာင္
ႀကိဳးစားၿပီးအားထုတ္နိုင္ၾကပါေစ
No comments:
Post a Comment